torsdag 10 juni 2010

VIlken dag är min Dolmiodag?

EN av fördelarna med en stor balkong är att man kan få ekologiskt odlade örter & grönsaker för nästan ingenting alls! Jag äter nog mindre pasta än genomsnittet, men på sommaren går konsumtionen upp. Det finns ingen godare pastasås än den som är gjord på färsk basilika, tomater, spenat eller vad du kan ha drivit upp!

Under juli o augusti äter jag nog mina hemodlade 2-minuters-pasta-såser 4 dar i veckan och tröttnar aldrig. Det är inte bara godare för att man odlat dem själv, det är FAKTISKT godare på riktigt!

I dag gjorde jag en basilika, timjan, gräslök, rucula, persilja, oregano sås med körsbärstomater(tyvärr är inte mina egna klara än utan det blev ekologiska från affärn) och lite peppar, salt och parmesan!

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar