onsdag 27 april 2011

U2 inleder sin världsturné i Eskilstuna!?

Om man läser en del äldre inlägg här kan man kanske tycka att det är för mycket kritik åt alla håll. Graflunds, grannar, politiker och inte minst Eskilstuna Energi & Miljö har väl fått en del ovett och mycket av det har ju, tycker jag ännu, varit ganska berättigat. Inte har det gjort alla glada precis. Men. Från andra hållet, måste vi(jag) ju inse att Eskilstuna som kommun faktiskt ligger riktigt långt framme på väldigt många miljöområden.

Det finns många svenska städer där sopsortering är ett okänt faktum, där biogas är nåt som händer i nedsläckta salonger och viljan att förändras är liten. Var stolta för det!
Som säkerligen INGEN missat numera, har ju just Eskilstuna Energi & Miljö kört igång sin optiska sorteringsapparat och till detta evenemang har hela norra Europas sop-proffs vallfärdat för att med "tindrande" ögon följt plastsäckarnas väg in i gapet på detta sorteringsmonster!
Tro mig! EN riktigt STOR händelse i lilla Eskilstuna. Det är bra!

Och nu kommer jag att låta som de självgoda sportkrönikörerna som brukar mena att det var deras gnäll som fick Hockeykronorna att skärpa till sig i kvarten. Men. Faktum kvarstår att kritik och ifrågasättande faktiskt har en påverkan på övertygelsen och intensiteten hos dem man ger sig på. Så fungerar extrema kulter som "Strong City" och så fungerar även vi i miljöbranschen.. Typ...(jo, jag med)

/M

ps
Hit kan alla villaägare gå o få info om hur det hela funkar i praktiken!
ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar